«Ο Έλληνας πολίτης δεν κρύβει τα χαρακτηριστικά του και δεν φοβάται να δείξει το πρόσωπό του, ιδίως όταν διαμαρτύρεται»
Το είπε ο Νίκος Δένδιας, υπουργός Εθνολογίας και Δικαιοσύνης, ο Κύρος Γρανάζης της κυβέρνησης που λέει και μια ψυχή.
Και γι' αυτό, επειδή οι Έλληνες διαμρτυρόμαστε με φωτογένεια, «τα αδικήματα της φθοράς ξένης περιουσίας, της σωματικής ή θανατηφόρου βλάβης, της διατάραξης κοινωνικής ειρήνης και καλύπτουν τα πρόσωπά τους με κουκούλες ή άλλα αντικείμενα ή αλλοιώνουν το πρόσωπό τους, θα επιβαρύνονται με επιπλέον ποινές, οι οποίες θα κυμαίνονται από δύο έως δέκα χρόνια».
Έξοχα. Ποιο είναι το λογικό συμπέρασμα από την πολιτική σκέψη Δένδια; Πως τα αδικήματα της φθοράς ξένης περιουσίας, της σωματικής ή θανατηφόρου βλάβης, της διατάραξης κοινωνικής ειρήνης είναι μεν ποινικά κολάσιμα, ωστόσο στον πυρήνα τους είναι πολιτικά ευγενή. Αυτή την αθωότητα, εαυάλωτη όσο η Κοκκινοσκουφίτσα, επιθυμεί να προστατεύσει ο Δένδιας.
Γιατί σε συνθήκες απουσίας πολιτικού πλαισίου, η χρήση της κουκούλας δεν σκανδαλίζει καθόλου.
Όμως ο Δένδιας δεν ενδιαφέρεται για την προστασία που παρέχει η κουκούλα στους απαγωγείς. Αυτό που τον καίει, αν τον πάρουμε τοις μετρητοίς, είναι πως θα διατηρηθεί ανόθευτη η κοινωνική διαμαρτυρία. Κάτι σαν υπουργός Εθνολογίας, Δικαιοσύνης και Ακτιβισμού.
Επκίνδυνοι βλάκες ή ακίνδυνοι απατεώνες;
Ψάχνοντας για τους κουκουλοφόρους απαγωγείς είδα πως η αστυνομία διοχέτευε την δυσφορία της για το καθεστώς των ανώνυμων καρτοκινητών. Ομολογώ πως δεν το είχα συγκρατήσει. Το έκανε βέβαια παντιέρα ο Μαρκογιαννάκης με την απόδραση Παλαιοκώστα. Αλλά αν όντως υπήρχε μια τέτοια επιδίωξη εκ μέρους των μηχανισμών καταστολής, και δεν πρόκειται για τη διανοητική μονοκαλλιέργεια ενός πρώην εισαγγελέα, ποια ευκαρία θα ήταν καλύτερη από το Βόνταφον Γκέιτ;
Όμως η ποινικοποίηση της κουκούλας, προς υπεράσπιση του ανόθευτου χαρακτήρα της βίαιης κοινωνικής διαμαρτυρίας, ίσως να έχει πραγματικά βάθος.
Αν αφήσουμε στην άκρη τα λεξικά, τι είναι η κουκούλα; Τι σημαίνει αλλάζω τα χαρακτηριστικά της εξωτερικής μου εμφάνισης όχι κατά μόνας αλλά συντεταγμένα;
Ότι φοράω στολή σημαίνει, ακόμα κι αν δεν το συνειδητοποιώ. Τη στολή του στρατού των φαντασμάτων, των καταραμένων, των χαμένων, των ηλιθίων, δεν έχει σημασία.
Αυτό που κάνει ο υπουργός Εθνολογίας (άθελά του;) πρακτικά είναι η ποινικοποίηση της στολής του εχθρού. Το δίκαιο του πολέμου άλλα λέει, και κάποιος λογικός άνθρωπος (ένας βρετανός ίσως;) θα έπρεπε να του πει ότι πριν την τυπική ποινικοποίηση δια νόμου καλό θα ήταν να έχει προηγηθεί η ουσιαστική απονομιμοποίηση δια του παραδείγματος.
Ας πούμε να παραδεχτείς ότι οι αστυνομικοί κρύβουν, αν δεν αφαιρούν εντελώς, τα στοιχεία της ταυτότητας τους με κίνητρα αντίστοιχα αυτών που αποδίδεις στους κουκουλοφόρους. Και επειδή σαν υπουργός Εθνολογίας πιστευεις πως «Ο Έλληνας αστυνομικός δεν κρύβει τα στοιχεία του και δεν φοβάται να δείξει την ταυτότητά του, ιδίως όταν ενεργεί νόμιμα» ξεκινάς εναρμονίζοντας τη δράση του δίκου σου στρατού με το δίκαιο του πολέμου.
Αλλά αυτό θα ήταν μια αληθινά επικίνδυνη βλακεία, ε;
Όχι, δεν θα ήταν.
Το είπε ο Νίκος Δένδιας, υπουργός Εθνολογίας και Δικαιοσύνης, ο Κύρος Γρανάζης της κυβέρνησης που λέει και μια ψυχή.
Και γι' αυτό, επειδή οι Έλληνες διαμρτυρόμαστε με φωτογένεια, «τα αδικήματα της φθοράς ξένης περιουσίας, της σωματικής ή θανατηφόρου βλάβης, της διατάραξης κοινωνικής ειρήνης και καλύπτουν τα πρόσωπά τους με κουκούλες ή άλλα αντικείμενα ή αλλοιώνουν το πρόσωπό τους, θα επιβαρύνονται με επιπλέον ποινές, οι οποίες θα κυμαίνονται από δύο έως δέκα χρόνια».
Έξοχα. Ποιο είναι το λογικό συμπέρασμα από την πολιτική σκέψη Δένδια; Πως τα αδικήματα της φθοράς ξένης περιουσίας, της σωματικής ή θανατηφόρου βλάβης, της διατάραξης κοινωνικής ειρήνης είναι μεν ποινικά κολάσιμα, ωστόσο στον πυρήνα τους είναι πολιτικά ευγενή. Αυτή την αθωότητα, εαυάλωτη όσο η Κοκκινοσκουφίτσα, επιθυμεί να προστατεύσει ο Δένδιας.
Γιατί σε συνθήκες απουσίας πολιτικού πλαισίου, η χρήση της κουκούλας δεν σκανδαλίζει καθόλου.
Ο εφοπλιστής έφυγε από το σπίτι του, στην οδό Ακτής, με κατεύθυνση προς τον Πειραιά. Σε απόσταση περίπου 500 με 700 μέτρων από το σπίτι, το πολυτελές αυτοκίνητό του έπεσε σε ενέδρα που του είχαν στήσει (είχαν κλείσει το δρόμο με ένα άλλο βαν) τρεις άγνωστοι, οι οποίοι είχαν καλυμμένα τα κεφάλια τους με κουκούλες.Υποθέτω πως δεν τίθεται θέμα αν μια απαγωγή είναι απεχθέστερη από οποιοδήποτε έγκλημα κατά ιδιοκτησίας. Ο Παναγόπουλος, αν μπορούσε να διαλέξει, μάλλον θα επέλεγε σαράντα κουκουλοφόροι να του κάνουν καλοκαιρινό το σπίτι, παρά τη φροντίδα των απαγωγέων του.
Στον χώρο κράτησής του ο απαχθείς δεν φορούσε κουκούλα. Το έκαναν αυτό οι απαγωγείς που φορούσαν ακόμη γάντια και καλύμματα στα παπούτσια. Ηταν μάλλον τέσσερις όσοι ήρθαν σε επαφή με τον 74χρονο και ένας απ' αυτούς είχε παραδοσιακή προφορά νησιωτικής περιοχής.
Πηγές ενημέρωσης τόνιζαν χθες πως ενώ η κ. Παναγοπούλου κινούνταν στο δρόμο οι απαγωγείς εμφανίστηκαν με ένα βανάκι. Τη σταμάτησαν στην άκρη του δρόμου, βγήκαν από το όχημα φορώντας κουκούλες, μετέφεραν τα χρήματα μέσα στο βανάκι και φεύγοντας έδωσαν 24 ώρες προθεσμία μέχρι να απελευθερώσουν τον εφοπλιστή και στη συνέχεια εξαφανίστηκαν.
και να μην ξεχνάμε
Σύμφωνα με τις περιγραφές που έδωσαν η σύζυγος και τα παιδιά του απαχθέντα γιατρού οι απαγωγείς φορούσαν κουκούλες, κάλτσες πάνω από τα παπούτσια τους για να μην αφήσουν ίχνη, ήταν μυώδεις, ενώ ο ένας μιλούσε πολύ καλά ελληνικά και ήταν ευγενικός, ενώ ο δεύτερος, που ήταν αυτός που χτύπησε το ένα από τα δύο παιδιά, χρησιμοποίησε βία και μιλούσε σπαστά ελληνικά.
Όμως ο Δένδιας δεν ενδιαφέρεται για την προστασία που παρέχει η κουκούλα στους απαγωγείς. Αυτό που τον καίει, αν τον πάρουμε τοις μετρητοίς, είναι πως θα διατηρηθεί ανόθευτη η κοινωνική διαμαρτυρία. Κάτι σαν υπουργός Εθνολογίας, Δικαιοσύνης και Ακτιβισμού.
Επκίνδυνοι βλάκες ή ακίνδυνοι απατεώνες;
Ψάχνοντας για τους κουκουλοφόρους απαγωγείς είδα πως η αστυνομία διοχέτευε την δυσφορία της για το καθεστώς των ανώνυμων καρτοκινητών. Ομολογώ πως δεν το είχα συγκρατήσει. Το έκανε βέβαια παντιέρα ο Μαρκογιαννάκης με την απόδραση Παλαιοκώστα. Αλλά αν όντως υπήρχε μια τέτοια επιδίωξη εκ μέρους των μηχανισμών καταστολής, και δεν πρόκειται για τη διανοητική μονοκαλλιέργεια ενός πρώην εισαγγελέα, ποια ευκαρία θα ήταν καλύτερη από το Βόνταφον Γκέιτ;
Όμως η ποινικοποίηση της κουκούλας, προς υπεράσπιση του ανόθευτου χαρακτήρα της βίαιης κοινωνικής διαμαρτυρίας, ίσως να έχει πραγματικά βάθος.
Αν αφήσουμε στην άκρη τα λεξικά, τι είναι η κουκούλα; Τι σημαίνει αλλάζω τα χαρακτηριστικά της εξωτερικής μου εμφάνισης όχι κατά μόνας αλλά συντεταγμένα;
Ότι φοράω στολή σημαίνει, ακόμα κι αν δεν το συνειδητοποιώ. Τη στολή του στρατού των φαντασμάτων, των καταραμένων, των χαμένων, των ηλιθίων, δεν έχει σημασία.
Αυτό που κάνει ο υπουργός Εθνολογίας (άθελά του;) πρακτικά είναι η ποινικοποίηση της στολής του εχθρού. Το δίκαιο του πολέμου άλλα λέει, και κάποιος λογικός άνθρωπος (ένας βρετανός ίσως;) θα έπρεπε να του πει ότι πριν την τυπική ποινικοποίηση δια νόμου καλό θα ήταν να έχει προηγηθεί η ουσιαστική απονομιμοποίηση δια του παραδείγματος.
Ας πούμε να παραδεχτείς ότι οι αστυνομικοί κρύβουν, αν δεν αφαιρούν εντελώς, τα στοιχεία της ταυτότητας τους με κίνητρα αντίστοιχα αυτών που αποδίδεις στους κουκουλοφόρους. Και επειδή σαν υπουργός Εθνολογίας πιστευεις πως «Ο Έλληνας αστυνομικός δεν κρύβει τα στοιχεία του και δεν φοβάται να δείξει την ταυτότητά του, ιδίως όταν ενεργεί νόμιμα» ξεκινάς εναρμονίζοντας τη δράση του δίκου σου στρατού με το δίκαιο του πολέμου.
Αλλά αυτό θα ήταν μια αληθινά επικίνδυνη βλακεία, ε;
Όχι, δεν θα ήταν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου