Κυκλοφορεί ανά τις μπλογκόσφαιρες και τα μειλμπόξια μια αποκάλυψη που τιτλοφορείται "Είχε δίκιο ο Γιώργος… Λεφτά υπάρχουν! 148,000 ευρώ το ταξιδάκι στον Άγιο Δομίνικο". Ο συντάκτης του υποστηρίζει πως οι 22 ώρες πτήσεις του πρωθυπουργικού αεροπλάνου είχαν κόστος καυσίμων, τελών υπέρπτησης, κόστος συντηρήσεων, catering, και αποσβέσεις που ανήλθε στο ύψος των 148.000 ευρώ.
Πηγές δεν δίνονται. Αυτό έλειπε. Απλά στο υστερόγραφο της αποκαλύψης δηλώνεται με μια αδιόρατη αυτοπεποίθηση πως το κόστος ανά ώρα πτήσης του πρωθυπουργικού αεροπλάνου είναι 4.400 ευρώ. Και σ' όποιον αρέσει.
Εμένα δεν μου άρεσε. Δεν λέω πως το γούστο μου είναι το καλύτερο. Μπορεί τα δικά μου ναρκωτικά να είναι χαλασμένα. Γι' αυτό λοιπόν, για να διαπιστώσω δηλαδή αν με ρίχνει ο έμπορος μου, το έψαξα λίγο.
Το πρωθυπουργικό αεροπλάνο είναι ένα Gulfstream V.
Σύμφωνα με το Global Jet Sales, για την αξιοπιστία του οποίου δεν γνωρίζω απολύτως τίποτα, το ωριαίο κόστος πτήσης του Gulfstream V είναι 4.726 δολάρια (προσοχή, όχι ευρώ). Αν διαβάζω καλά, το κόστος υπολογίζεται για ταξίδι 600 ναυτικών μιλίων και ταχύτητα πορείας τους 434 κόμβους (κόμβος = ναυτικό μίλι άνα ώρα). Κι απ' αυτό προκύπτει ένα κόστος λειτουργίας ανά ναυτικό μίλι στα 10,89 δολάρια (προσοχή, όχι ευρώ). Σημειωτέον πως η Ελλάδα απέχει από τον Άγιο Δομήνικο περίπου 8650 χλμ, δηλαδή ας πούμε 4.700 μίλια.
Αν δεχτούμε τον ισχυρισμό πως το αεροπλάνο πέταγε 22 ώρες τότε η μέση ταχύτητα ήταν περίπου 214 κόμβοι. Όταν σύμφωνα με τη Γουικιπαίδεια η ταχύτητα πορείας είναι 488. Και στον παραπάνω υπολογισμό 434.
Δεν αντιλέγω, μπορεί ο πιλότος του Παπανδρέου να είναι κότα ή να έχει πόντους στο πόιντ σύστεμ. Η μπορεί να καπνίζανε (ξέρετε τι) και να πετάγανε με ανοιχτά παράθυρα, γι' αυτό η χαμηλότερη ταχύτητα. Ωστόσο αν οι 22 ώρες εκτός από το αλέ περιλαμβάνουν και το ρετούρ, τα νούμερα κατά ένα μαγικό τρόπο γίνονται πιο ρεαλιστικά. Και, αν δεν με απατούν τα μαθηματικά μου, το κόστος ανά μονάδα χρόνου ή απόστασης πέφτει στο μισό.
Σε κάθε περίπτωση τα 148.000 ευρώ, δηλαδή 221.000 δολάρια για να είναι εύκολη σύγκριση με το υπόδειγμα, σαν κόστος χρήσης του αεροπλάνου δεν βγαίνουν με τίποτα.
Περαστικά μας, καλές προσγειώσεις σε όσους πετάνε και ασφαλείς απογειώσεις σε όσους φουμάρουν.
28 Νοεμβρίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
2 σχόλια:
Η Ελλάδα δεν απέχει από τον Άγιο Δομήνικο «περίπου 8650 χλμ, δηλαδή ας πούμε 4.700 μίλια», αλλά περί
τα 9,080 km ή 5,642 μίλια ( http://www.travelmath.com/flight-distance/from/ATH/to/Santo+Domingo,+Dominican+Republic ), η λεγόμενη
γεωδαισιανή αν δεν απατώμαι.
4,900 είναι η "straight line distance" αλλά δεν χρησιμοποιούμε αυτή για ταξίδια: http://en.wikipedia.org/wiki/Great-circle_distance
Και αυτά τα 5.640 είναι η σκέτη απόσταση. Αλλά το αεροπλάνο δεν σέρνεται κολλητά πάνω στην σφαιρική επιφάνεια της γής
―ανεβαίνει ως ένα ύψος, ακολουθεί κάποιον αεροδιάδρομο, χαμηλώνει για να προσγειωθεί, μπορεί να λάβει εντολή να κάνει
κύκλο πάνω από το αεροδρόμιο κλπ. Πάντως διαγράφει μια επιπλέον καμπύλη, πέραν του σφαιρικού της γής.
Με την μέγιστη ταχύτητα του GS V (0.85 mach) αυτό μας κάνει περίπου (5640 miles x 2 / 647 mph) = 17,5 ώρες να πα και να'ρθει.
Αυτά με σκέτη την απόσταση, χωρίς ενδιάμεση στάση κλπ. Και με τη μέγιστη ταχύτητα ―δεν νομίζω να πηγαίνουν στο όριο του
αεροσκάφους όμως όλη τη διαδρομή, ούτε καν μεγάλο μέρος της.
Για να φουλάρει το GS V θέλει περίπου 6,000 γαλόνια της βενζίνης αυτής (Jet A, αν δεν απατώμαι).
Η απόσταση είναι τέτοια, που πρέπει να φουλάρει για να πάει (είναι στα 3/4 της μέγιστης αποστασής που μπορεί να καλύψει).
Για λόγους ασφαλείας δε, είναι καλό να ξαναγεμίσει και κάπου ενδιάμεσα.
Πάντως να πάει και να έρθει φαίνεται ότι θέλει *τουλάχιστον* 2 x φουλάρισμα = 12,000 γαλόνια.
Η τιμή του γαλονιού αυτού του είδους βενζίνης είναι στα 5.36$ average, σύμφωνα με αυτούς: http://www.airnav.com/fuel/local.html
Αυτά στο Αμέρικα, ε; Όπου η αυτοκινητο-βενζίνη κάνει 0.46 ευρώ το λίτρο (2.6 dollars το γαλόνι).
Να μην έχει και η βενζίνα των αεροπλάνωνε αντίστοιχη διαφορά τιμής στο Ελλάντα; Από όσο ξέρω μας βαράνε άγρια στις τιμές των αεροπορικών καυσίμων. Να πούμε ότι κάνει όχι 5.36 ―όπως στο JFK― αλλά 8 δολλάρια το γαλλόνι στην Ελλάντα; Δηλαδής πάμε στα:
12,000 * 8 = 96 000 δολλάρια = 65.000 ευρώ μόνο για την βενζίνα.
Αυτό μας βγάζει και το κόστος πτήσης ανα ώρα στα 65000 / 22 = 2950 ευρώ μόνο για την βενζίνα.
Δεν βάζουμε έξοδα συντήρησης και προ-πτητικού ελέγχου, τους βαριούς φόρους αεροδρομίων, προσωπικό, κέτερινγκ, κλπ.
Τα 148.000 ευρώ δεν φαίνονται ιδιαίτερα μακρινά ―και πάντως, από κάποια αποδειξούλα θα το βρήκαν το νουμερο η οποία μπορεί να περιλαμβάνει και επίγειες μεταφορές, ξενοδοχεία, διαμονή κλπ.
Πάντως για την κυρίως μετάβαση, καμμιά 90.000 ευρώ στο νερο.
Για την απόσταση έχεις απόλυτο δίκιο. Όμως:
Σύμφωνα με αυτούς
Max cruising speed 930km/h (501kt), design long range cruising speed 851km/h (459kt) or Mach 0.80 at 41,000ft. Initial rate of climb 4188ft/min. Initial cruise altitude 41,000ft, max certificated altitude 51,000ft. Max range with four crew and eight passengers and reserves at design cruising speed 12,045km (6500nm), flight time for which would be approximately 14hr 28min.
Design cruising speed είναι η προτεινόμενη από τον κατασκευαστή. Το γεγονός ότι ο άλλος κάνει τον υπολογισμό του κόστους για 434 knots με κάνει να πιστεύω πως αυτή είναι η περιοχή μιας λογικής ταχύτητας πορείας.
Οι 22 ώρες του antinews μοιάζουν να προέρχονται από τα δρομολόγια της γραμμής, Με στάση για ανταπόκριση. Ο Παπανδρέου λογικά θα κανει στάση για ανεφοδιασμό αλλά πόσο να καθυστερήσει; Σαν VIP, πολλώ δε μάλλον VSP (Very Socialist Person), δε νομίζω να κάνει κύκλους πάνω από το αεροδρόμιο ούτε να περιμένει στην ουρά με το μπιτόνι στο χέρι.
Για τις τιμές των καυσίμων δεν έχω ιδέα. Πιθανόν οι διαφορές να είναι μεγάλες για τους απλούς καταναλωτές. Αλλά τα αεροπλάνα της κυβέρνησης τα έχει η πολεμική αεροπορία και πιθανόν αυτό να έχει ευεργατικά αποτελέσματα. Λογιστικά τουλάχιστον.
Σε κάθε περίπτωση το antinews δεν καμία απολύτως πηγή.
Δημοσίευση σχολίου